HOE ZET JE ANIMATIE IN OM JE DOELGROEP TE INFORMEREN?
SynergieNL
SynergieNL is het online platform voor afstemming van de werkzaamheden in de openbare ruimte door overheden netbeheerders. Hier kunnen alle betrokkenen hun data invoeren en delen om zo de infrastructuur efficiënter te onderhouden. En de omwonenden hebben minder overlast. Gemeenten, Netbeheerders, Waterschappen en Provincies werken nog regelmatig inefficiënt en leggen data vast in eigen systemen of gebruiken zelfs niet-gedeelde Excell bestanden. Met het SynergieNL platform hebben ze altijd alle data bij de hand en tevens de data van elkaar. Hoe een ongecoördineerd proces eenvoudig gemaakt kan worden door gebruik te maken van een slim registratiesysteem dan creëer je voor alle betrokken partijen een unieke win-win situatie.
Onderzoek
Uit onderzoek kwam naar voren dat de doelgroep van SynergieNL erg klein is en we op een andere wijze dan concurrentie ons wilden presenteren in de markt. "Het nieuwe uitgangspunt werd "Op een doeltreffende manier in 60 seconden uitleggen waar je bedrijf voor staat."
Het resultaat
Voor SynergieNL ontwikkelde wij de strategie op welke wijze SynergieNL op een unieke en efficiënte manier de kleine doelgroep kan bereiken en interesseren. De animatiefilm is het centrale uitgangspunt geworden in de communicatie en bij de bouw van de nieuwe website. Inmiddels zijn er steeds meer overheden aangesloten op het Synergie platform.
Shoptimalisatie is een online marketing bureau in Haarlem. Ons kantoor ligt centraal gelegen achter de grote markt en vlakbij het station. Hierdoor zijn wij makkelijk met het openbaar vervoer bereikbaar. Shoptimalisatie werkt voor een grote diversiteit aan bedrijven. Zowel kleine start-ups als grote multinationals helpen wij aan doelgerichte online exposure, efficiënte internet strategie en een gebruiksvriendelijke website.