Waarom remarketing? - Shoptimalisatie
16970
single,single-post,postid-16970,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.2,vc_responsive

Waarom remarketing?

Waarom remarketing?

Om de vraag ‘Waarom remarketing?’  goed te kunnen beantwoorden is het belangrijk om te weten wat remarketing precies inhoud. Met remarketing kunt u bezoekers die op uw site zijn geweest, nogmaals benaderen door middel van bijvoorbeeld een banner of tekst advertentie. Remarketing speelt voornamelijk in op het vergelijk gedrag van de consument. Zo bezoekt een vakantieganger gemiddeld 12 aanbieders voordat hij of zij een reis boekt. Dergelijk gedrag geldt uiteraard voor de meeste producten, daar de prijzen per aanbieder behoorlijk kunnen verschillen. Dan zijn er ook nog de consumenten die twijfelen tussen nieuw en tweedehands.
Remarketing zorgt ervoor dat u de potentiële klanten nogmaals uw aanbieding kunt voorschotelen.

Remarketing heeft niet alleen maar voordelen. Zo is de privacy discussie nog altijd zeer actueel in Nederland en ervaren veel internetters het als ‘achtervolg gedrag’  als zij een eerder bezochte aanbieding keer op keer terug zien in de vorm van banners op nieuwssites, hobbysites en meer.

Het aller belangrijkste van remarketing is de manier waarop dit aangepakt wordt. Niet alle klanten zijn geschikt om via remarketing te benaderen en er moet zeer zorgvuldig gekeken worden welke bezoekers hiervoor gebruikt worden. Zo is het mogelijk om remarketing alleen toe te passen op gebruikers die een product in het winkelmandje hebben geplaatst, maar geen daadwerkelijke aankoop hebben gedaan.

Wilt u weten wat remarketing voor uw website kan doen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.