Waarom Adwords en SEO combineren? Shoptimalisatie.nl
417
post-template-default,single,single-post,postid-417,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.2,vc_responsive

Waarom Google Adwords en SEO combineren?

Waarom Google Adwords en SEO combineren?

Google Adwords en SEO (Search engine optimalisation / zoekmachine optimalisatie) zorgen beide voor een betere vindbaarheid in de zoekmachine: Google Adwords door middel van advertenties en SEO door middel van de ‘gewone’ / organische resultaten.
Waarom is het verstandig om deze twee krachtige marketingvormen te combineren?

Goed vindbaar zijn in de zoekmachine is in Nederland essentieel, daar vrijwel iedere Nederlandse internet gebruiker zijn zoektocht naar een product of dienst bij Google begint.
Met Google Adwords staat een website binnen 5 minuten op de gewenste zoekwoorden en wordt er enkel per click op de advertentie betaald. Een hoge positie d.m.v. SEO duurt echter een stuk langer, aangezien het een heel traject is. Hierbij wordt logischerwijs niet betaald voor het binnenkomend verkeer.
Een efficiĆ«nte combinatie van beide kan er dus voor zorgen dat Google Adwords initieel veel wordt ingezet, waardoor de website direct op een groot aantal relevante zoekwoorden vindbaar is en in een later stadium wordt afgebouwd, zodra de website goed gevonden wordt in de ‘normale’ resultaten.

Het gebruik van Google Adwords levert naast potentiele klanten ook interessante informatie op. Welke zoekwoorden converteren goed? Welke zoekwoorden hoef je absoluut geen moeite in te steken met SEO? Welke zoekwoorden zijn zeer interessant, maar te duur voor Adwords? Aan de had van dit soort vragen kan er een SEO strategie opgesteld worden, die geoptimaliseerd is op succesvolle zoekwoorden.

Wilt u meer informatie over dit Adwords en SEO? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Shoptimalisatie Online Marketing Bureau.