Nieuwe Google Panda Update 4.2: Wat is er veranderd? - Shoptimalisatie
16990
post-template-default,single,single-post,postid-16990,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.2,vc_responsive

Nieuwe Google Panda Update 4.2: Wat is er veranderd?

Nieuwe Google Panda Update 4.2: Wat is er veranderd?

Google is wederom begonnen met het lanceren van een nieuwe Google Panda update. Versie 4.2 past wederom enkele zaken uit de vorige updates toe en bepaald aan de hand hiervan hoe belangrijk elke website voor de zoekmachine is.

Wat gaat er veranderen en wat kan je hieraan doen?
Er gaat eigenlijk niet zoveel veranderen, aangezien het vooral om punten gaat die het afgelopen jaar al van invloed waren op de vindbaarheid van websites.
Daarnaast is er niet echt de mogelijkheid om nu nog in te grijpen, want Google hanteert een zogeheten ‘cut off date’  vlak voor de update ingezet wordt. Ze passen de update toe op de staat waarin de websites op dat moment waren.
Deze update heeft invloed op circa 2,5% van alle zoekopdrachten.

Hoe zorg ik ervoor dat dit soort updates geen invloed hebben op mijn website?
Het maximale uit zoekmachine marketing halen kan een behoorlijke uitdaging zijn. Een uitdaging met de nodige risico’s. Laat daarom altijd ervaren online marketing specialisten meekijken, om ervoor te zorgen dat jouw website het maximale resultaat behaald.