Case: Hoe verkoop je wereldwijd duizenden golf tools? - Shoptimalisatie
17078
page,page-id-17078,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.2,vc_responsive
Slide background

Hoe verkoop je wereldwijd

duizenden golf tools?

“Unieke golf tools die de green in een perfecte conditie houdt,,

Als een ex-pro speler zich gaat bekommeren om de green dan moet er wel een waanzinnig product op de markt komen. Hoe kun je de green weer in perfecte conditie terugbrengen na een afslag? Met de exclusief ontwikkelde Pitchfork worden golfbanen en golfers op hun wenken bediend.

Een top product
In de golfbranche zijn vele attributen die de green weer kunnen repareren. De concurrentie is hoog en het onderscheidt is klein. Hoe weet je dan jezelf te positioneren in een concurrerende markt? Hoe maak je van een noodzakelijke tool een hip en trendy artikel? Hoe krijg je dit product verkocht in de zakelijke markt als in de consumentenmarkt? En tenslotte hoe krijg je dit wereldwijd verkocht, waarbij e-commerce de grote aanjager is.

Het resultaat
Een strakke website met als eyecatcher een van de grootste golflegendes op dit moment. Geen poespas van mooie verhalen maar het product van de juiste content voorzien, met een heldere product presentatie waarbij foto en film materiaal leidend zijn.

Na oplevering van de website is de lancering in Amerika een groot succes. De combinatie van off-line verkoop ondersteund met de e-commerce strategie werpt direct zijn vruchten af. Al snel volgde Europa en Aziƫ.

Ons werk voor Pitchfix
Strategie, website, training & begeleiding, design, SEO